کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب

با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت فرهنگی

کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب

با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت فرهنگی

کتابخانه عمومی علامه دهخداء، سال 1345 در شهرستان میاندوآب، استان آذربایجان غربی تاسیس شده است؛ در حال حاضر این کتابخانه با بیش از نیم قرن سابقه، جزو قدیمی ترین کتابخانه های عمومی کل کشور است.

معرفی کتاب « شاید پیش از اذان صبح»

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰، ۰۱:۵۵ ب.ظ

شاید پیش از اذان صبح

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شاید پیش از اذان صبح؛ پدیدآور: احمد یوسف زاده؛ ناشر : سوره مهر؛  تعداد صفحات:   170

این اثر گفت‌وگویی دوستانه و برادرانه است (در قالب 40 دلنوشته)‌ که نویسنده با حاج قاسم دارد و در خلال گفت‌وگو خاطرات و وقایعی را که سردار در آن نقش داشته، با او مرور می‌کند. مخاطب با خواندنِ این اثر می‌تواند به تصویری نسبتاً روشن از شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلفِ فکری، فرهنگی، سیاسی و حتی اجتماعی برسد.
نثر کتاب صمیمی و گیراست و مخاطب را درگیرِ خود می‌سازد
؛ برای آشنایی با حال و هوای کتاب بخشی از آن تقدیم می‌گردد: «گفتم حاجی دقت کرده‌ای روی پرچم داعش که شما در مقابلش سینه سپر کرده‌ای، نام خدا و پیامبرش نقش بسته است؟ پرسید در بطلان اندیشه داعش شک داری؟ گفتنم نه، ولی در حیرتم که چرا از اسلام چنین فرزندان ناقص و عجیب‌الخلقه‌ای متولّد می‌شود و ادامه دادم شاید جنگیدن با داعش پرداختن به معلول باشد و بهتر نیست فکری برای این کنیم که فرزند ناخلف دیگری از این مادر زاده نشود.
جواب داد: این کار شما دانشگاهیان و حوزویان است که ببینید چه می‌شود کرد. من سربازم، تئوریسین و سیاستمدار نیستم. ضجّه‌ی زنان و کودکان و سالمندان را نمی‌توانم تحمّل کنم، التماس کودکان  و دختران بی‌پناه مرا به میدان می‌کشد و... هنوز صدایش در گوشم هست که من سربازم...»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۴
کتابخانه عمومی علامه دهخداء میاندوآب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی